30 aug.naar huis - Reisverslag uit Koper, Slovenië van Heleen en Corine Lynden - WaarBenJij.nu 30 aug.naar huis - Reisverslag uit Koper, Slovenië van Heleen en Corine Lynden - WaarBenJij.nu

30 aug.naar huis

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Corine

30 Augustus 2014 | Slovenië, Koper

Koper. Het klinkt niet gezellig. Het is niet gezellig. Het is een saaie stomme stad. Dat daar nog toeristen zijn,kan alleen maar omdat ze een all inclusive hebben genomen naar de zon, vluchtnummer.... het zal wel goed zijn, want de zon schijnt, we hebben een zwembad en een hotel met vermaak, en de zee is vlakbij. Waar we zitten? Geen idee. We komen toch niet buiten het hotelterrein en gaan straks weer in het busje naar het vliegveld, lekker dichtbij.
Wij dachten dus nog een gezellig kopje koffie te gaan drinken in het oude gedeelte van de stad (is er nauwelijks) maar terrasjes... ho maar. Oja, op het plein is er een, met wifi. Kan ik gauw nog even dit verslag erop zetten! We drinken koffie, maar toen we vroegen naar de wifi was het antwoord: ja we hebben het wel hoor. Maar hij doet het niet.
We hebben nog tijd voor de trein vertrekt (kregen een sms van vertraging) en gingen dus verder ontdekken. We konden daar nog lunchen! Corine heeft echt zin in een visje daar bij zo'n vissershaven.
Maar hoe we ook zochten, meer eetgelegenheden dan daar op zo'n ander ongezellig plein was er niet. En vis, ho maar. Een beetje een afknapper, maar we gaan gauw naar het station, waar de ene fietser na de andere aankomt druppelen. En een weerzien met onze Geijselaers natuurlijk. De fietsen gaan na lang wachten in de bloedhitte op de trein na de auto's en motoren, maar de bevestigingsstangen zien er niet erg degelijk uit... van de 10 piemels waar holle staven overheen geschoven worden om de fiets vast te houden, zijn er 4 afgebroken! Mijn fiets en een van de G. gaat binnen in een coupe, en ik ben er niet rouwig om.
De reis duurt lang, maar met een slaapcoupe voor ons tweeën gaat het best, en komt ook het besef, hoe ver we hebben gefietst!! 28 uur met de trein is 28 dagen fietsen! Ithaka is gehaald (Umag) Dat was niet echt bizonder. Maar de reis was geweldig!
Oja, en jullie vinden het niet erg he? Ik ben moslim geworden.

• 03 September 2014 - 21:40

Klaartje Rienks:

Klaartje@rienks.org

Nou dat laatste... Daar moeten we nog maar erns over spreken !
    Zien elkaar op de opening? Anders pas in okt.
    Liefs
    Klaartje