11 aug. Praag - Pruhenice - Reisverslag uit Průhonice, Tsjechische Republiek van Heleen en Corine Lynden - WaarBenJij.nu 11 aug. Praag - Pruhenice - Reisverslag uit Průhonice, Tsjechische Republiek van Heleen en Corine Lynden - WaarBenJij.nu

11 aug. Praag - Pruhenice

Door: Corine!

Blijf op de hoogte en volg Heleen en Corine

11 Augustus 2014 | Tsjechische Republiek, Průhonice

11 augustus, Pruhonice
Regent het dan altijd in Praag? Volgens ons wel! In 2005 kwamen we hier met de fiets aan in de regen, nu vertrokken we met regen. Onze pension eigenaar had gisteren een ontbijt in de tuin beloofd, maar dat leek ons vanmorgen toch geen verstandig idee, het regende pijpenstelen. Toen het op een gegeven moment nog een beetje miezerde vertrokken we richting boot; met de fiets op de boot onder de Karlsbrug door... Heel
mooi Praag nu vanaf het water te zien. Praag met de fiets doorkruisen is namelijk een heel gedoe. En helemaal als het regent. Alles wordt glad, tramrails, kleine keitjes, etc. Aan het eind van het boottochtje begon het weer te hozen, maar ja, het kan niet altijd alleen maar mooi weer zijn. Vol goede moed fietsen wij de stad uit, met de troost dat het wel een keer weer zou ophouden. Na 20 km en amper de stad uit, vonden we een overkappinkje, waaronder we eens even konden schuilen. Het was
inmiddels 1 uur. Een kroeg met koffie in geen velden of wegen te bekennen, maar het was tijd voor een boterhammetje en een kopje koffie. Daar zittende kregen we het kouder en kouder ... Waar waren we mee bezig? We zouden volgens het boekje 80 km moeten overbruggen voor het eerst volgende hotel, en waren na 20 km al geheel doorweekt. Ik keek nogmaals in het routeboekje en zag wel af en toe een
hotel-tekentje staan,... Was er nu wel of geen hotel eerder dan bij 80 km? Met de moderne middelen van tegenwoordig weet een mens dat hėėl snel, en onze beslissing was snel genomen. Het eerst volgende hotelletje zouden we nemen mits
1. Behoorlijk bed
2. Niet al te afthans en
3. Iets te eten vanavond in het dorpje.
Meteen raak! Een pensionnetje, mèt WiFi! En douche op de kamer, en fiets achter slot en grendel. Wat wilden we nog meer. En daar zit ik nu dus in opdracht van Heleen te tikken, die nog met het verslag van gisteren bezig is. Maar dat was ook wel een langere, leukere dag, waar we niet als verzopen katten een slaapplaats binnenvielen.